


default search action
DeLFI Workshops 2022: Karlsruhe, Germany
- Martin Mandausch, Peter A. Henning:

Proceedings of DELFI Workshops 2022, 12. September 2022, Karlsruhe. Gesellschaft für Informatik e.V. 2022 - Preface. 1-10

- Raphael Zender, Heinrich Söbke, Miriam Mulders:

5. Workshop VR/AR-Learning. 13-15 - Jens Hofmann:

Einsatz von Augmented Reality in Kläranlagen. 17-25 - Miriam Mulders:

Kollaboratives Lernen mit Virtual Reality am Beispiel des Anne Frank VR House. 27-35 - Margarita Osipova, Sanghamitra Das, Peter Riyad, Heinrich Söbke, Mario Wolf, Florian Wehking:

High Accuracy GPS Antennas in Educational Location-based Augmented Reality. 37-46 - Mary Igbudu, Johannes Tümler

:
Investigating Eye-Tracking in 3rd Party Off-the-Shelve Software. 47-55 - Florian Wehking, Mario Wolf, Heinrich Söbke:

Authoring Educational 360° Models. 57-67 - Manfred Brill, Benedict Särota:

Integration einer VR-Anwendung in eine Mathematik-Lehrveranstaltung für Informatiker. 69-76 - Rong Huang

, Jana Rödig, Arne Berger, Johannes Tümler
:
Ein Virtuelles Biotech-Haus für das Lehren in der Biotechnologie. 77-85 - Micha Gittinger, David Wiesche:

Lernen durch Erleben von AR und VR. 87-95 - Niels Seidel, Clara Schumacher:

Workshop on Learning Analytics. 99-103 - Dennis Menze

, Niels Seidel:
Support for Reading Comprehension in Digital Course Texts. 105-116 - Yvonne M. Hemmler, Dirk Ifenthaler:

Indicators for supporting personalised and adaptive learning environments in online further education: An interview study. 117-122 - Fatima Maya, Philipp Krieter, Karsten D. Wolf, Andreas Breiter:

Extracting Production Style Features of Educational Videos with Deep Learning. 123-132 - Ilona Buchem, Johannes Konert, Michael Eichhorn

, Jan Wunderlich:
Workshop Kompetenzen Digital: Modellierung, Erfassung, Katalogisierung, Verarbeitung und Zertifizierung. 135-136 - André Selmanagic, Katharina Simbeck:

Designing Granular Competency Frameworks for Adaptive Learning on the Example of Naïve Bayes Classifiers. 137-147 - Ludwig Loth, Johannes Konert:

Erstellung eines NLP-basierten Editors mit Qualitätsindikatoren und Änderungsvorschlägen für Kompetenzbeschreibungen. 149-158 - Ilona Buchem:

Modellierung und Anerkennung von Kompetenzen im Forschungsdatenmanagement (FDM). Ein FDM Kompetenzrahmen mit Open Badges zum Einsatz in didaktischen Szenarien. 159-168 - Johannes Schleiss, Stefan Göllner:

Rahmenbedingungen für Künstliche Intelligenz in Educational Technology. 171-178 - Thiemo Leonhardt

, Matthias Ehlenz, Ronny Röwert
, Nadine Bergner
:
Bildungstechnologien in der Schule. 181-182 - David Baberowski

, Thiemo Leonhardt
, Nadine Bergner
:
Konzeption eines Setups für VR-gestützte 360°-Unterrichtsbeobachtung im TeachingLab. 183-189 - Natalie Kiesler, Daniel Schiffner:

ComPleTT - Common Plattform for electronic Teacher Training. 191-198 - Birte Heinemann, Katja Eilerts, Tobias Huhmann, Carsten Schulte:

"Pentomino 3D" Werkstattbericht: SuS programmieren für SuS - ein Projektkurs. 199-204 - Frederic Maquet, Matthias Ehlenz, Yasmin Willner, Alexander Prizkau:

Förderung von Medienkompetenzen im Selbstlernformat. 205-212 - Alice Watanabe, Kathrin Schelling, Stefanie Go, Tobias Schmohl:

Die KI-Frage. 215-223 - Birte Heinemann, Sergej Görzen, René Röpke, Matthias Ehlenz, Ulrik Schroeder:

Offene Entwicklung nachhaltiger Bildungstechnologien. 227-229 - Steffen Rörtgen:

Harmonizing OER metadata in ETL processes with SkoHub in the project "WirLernenOnline". 231-234 - Antje Kazimiers

, Martin Morgenstern, Thiemo Leonhardt
, Nadine Bergner
:
Novice-friendly Feedback for Python Tasks in ArTEMiS. 235-241 - Sergej Görzen, Birte Heinemann, Marlene Heim, Ulrik Schroeder:

Open Educational Resources and Virtual Reality: An inventory. 243-250

manage site settings
To protect your privacy, all features that rely on external API calls from your browser are turned off by default. You need to opt-in for them to become active. All settings here will be stored as cookies with your web browser. For more information see our F.A.Q.


Google
Google Scholar
Semantic Scholar
Internet Archive Scholar
CiteSeerX
ORCID














