


default search action
17. Mensch & Computer 2017: Regensburg, Germany
- Manuel Burghardt, Raphael Wimmer, Christian Wolff, Christa Womser-Hacker:

Mensch und Computer 2017 - Tagungsband, Regensburg, Germany, September 10-13, 2017. Gesellschaft für Informatik e.V. 2017 - Manuel Burghardt, Raphael Wimmer, Christian Wolff, Christa Womser-Hacker:

Vorwort. - Athanasios Mazarakis:

Gamification: Eine experimentelle Untersuchung der Spielelemente Abzeichen und Story. 3-14 - Linda Dowidat, Johannes A. König, Martin R. Wolf:

The Motivational Competence Developing Game Framework. 15-26 - Daniel Steffen, Corinna A. Christmann, Gabriele Bleser:

jumpBALL - Ein mobiles Exergame für die Thromboseprophylaxe. 27-36 - Catherine Alberola, Henning Brau, Götz Walter:

Die Kürzung des User Experience Questionnaire UEQ. 37-48 - David Lechler, Manuel Burghardt:

User Experience Mining auf Basis von Online-Produktbewertungen. 49-60 - Thomas Schmidt, Christian Wolff

:
Der Einfluss von User Interface-Attributen auf die Ästhetik. 61-72 - Patrick Saalfeld, Johannes Patzschke, Bernhard Preim:

An Immersive System for Exploring and Measuring Medical Image Data. 73-82 - Patrick Saalfeld, Dominique Kasper, Bernhard Preim, Christian Hansen

:
Touchless Measurement of Medical Image Data for Interventional Support. 83-92 - Benjamin Hatscher, Maria Luz, Christian Hansen

:
Foot Interaction Concepts to Support Radiological Interventions. 93-104 - Colin Sippl, Benedikt Imminger, Ricardo Geissel, Patricia Böhm, Daniel Isemann:

A Qualitative Interview Study on Older Adults' Attitudes Towards Social Networking Sites. 105-114 - Berit Gebel-Sauer, Florian Schwade, Söhnke Grams, Petra Schubert:

Multimethodische Langzeitstudie zur Nutzung von Enterprise Collaboration Systems. 115-126 - Adelka Niels, Monique Janneck:

The Influence of Causal Attributions on Users' Problem-Solving Motivation. 127-136 - David Black, Bastian Ganze, Julian Hettig, Christian Hansen

:
Auditory Display for Improving Free-hand Gesture Interaction. 137-146 - Roman Herrmann, Ludger Schmidt:

Gestaltung und Evaluation einer natürlichen Flugrobotersteuerung. 147-158 - Martin Seeger, Tobias Stein, Ludger Schmidt:

Vibrotaktile Wahrnehmung bei der Verwendung von Handschuhen. 159-170 - Melanie J. C. Stade, Norbert Seyff:

Features for Mobile Feedback Tools: Applying the KANO Method. 171-180 - André Breitenfeld, Maximilian Mackeprang, Ming-Tung Hong, Claudia Müller-Birn:

Enabling Structured Data Generation by Nontechnical Experts. 181-192 - Thomas Ludwig, Xiaoyu Wang, Christoph Kotthaus, Simon Harhues, Volkmar Pipek:

User Narratives in Experience Design for a B2B Customer Journey Mapping. 193-202 - Andrea Eis, Elisa Klose, Jens Hegenberg, Ludger Schmidt:

Szenariobasierter Prototyp für ein Reiseassistenzsystem mit Datenbrillen. 203-214 - Gunnar Stevens, Paul Bossauer, Timo Jakobi, Christina Pakusch:

Second Dashboard: Information Demands in a Connected Car. 215-226 - Jonathan Wieland

, Jens Müller, Ulrike Pfeil, Harald Reiterer:
Loci Spheres: A Mobile App Concept Based on the Method of Loci. 227-238 - Melanie J. C. Stade:

"It is disturbing!": Participant experiences during cued RTA. 239-242 - Colin Drude, Dennis Jordan, Fabian Müller, Michael Teistler:

A new 3D Interaction Concept for Radiological Image Analysis. 243-248 - David Struzek, Marleen Neumann, Claudia Müller, Marén Schorch

, Dominik Hornung:
Aneignungshilfen für Senioren-Projektpartner - am Beispiel Google Drive. 249-254 - Elisa Klose, Andrea Eis, Jens Hegenberg, Ludger Schmidt:

Augmented-Reality-Indoornavigation mit Datenbrillen. 255-258 - Heiko Holz

, Benedikt Beuttler, Alexandra Kirsch:
Bewegungserkennung mit Wearables für Embodied Trainings in Serious Games. 259-262 - Ulrich von Zadow:

Challenges in Personalized Multi-user Interaction at Large Display Walls. 263-266 - Harry B. Santoso, Martin Schrepp, Andreas Hinderks

, Jörg Thomaschewski
:
Cultural Differences in the Perception of User Experience. 267-272 - Sebastian Müller, Carsten Mohs, Martin Christof Kindsmüller:

Custom Soft Keyboards as a Means to Foster Suitability for the Task. 273-278 - Madeleine Groß, Hans-Christian Winter, Martin Christof Kindsmüller:

Customer Journey für eine Paketzustellung in den Kofferraum. 279-284 - Christina Aures, Christian Beuter, Alexandra Kirsch:

Design and Evaluation of a User Interface to Facilitate Cardiac Monitoring. 285-288 - Dieter Meiller

:
Die Gestaltung und Implementierung eines virtuellen Klosterführers. 289-294 - Christian Reuter, Daniel Wiegärtner, Claudia Müller:

DIVOA - Unterstützung der älteren Bevölkerung bei Schadenslagen. 295-298 - Alexander Bartel, Alexander Soska, Christian Wolff

, Georg Hagel, Jürgen Mottok:
Entwicklung eines Manifests für spielifizierte Hochschullehre. 299-304 - Dominic Dahnelt, Peter Steensen, Milena Zachow:

Entwicklung und Untersuchung eines Systems für Action-Fotografie. 305-310 - Philipp M. Hund, Torsten Schulz, Martin Christof Kindsmüller:

Evaluation einer Zooming-UI-Calendar-App. 311-316 - Christian Heidemeyer, Meinald T. Thielsch:

Experience Design on Websites: Investigation on the Relatedness-need. 317-320 - Athanasios Mazarakis, Isabella Peters:

Facebook und seine Tücken - ein Experiment an einer Bibliothek. 321-326 - Jennifer Geist, Benjamin Byl, Florian Reitberger, Sascha Reinhold, Michael Teistler:

Farbfilter: Eine Methode für mobile Spiele mit versteckten Informationen. 327-330 - Monika Pröbster, Mirza Ehsanul Haque, Maren Haag, Nicola Marsden:

Framing Personas: Enhancing Engagement and Perspective Taking. 331-334 - Julia Hermann

, Maren Haag, Nicola Marsden:
Frauenperspektiven und Anforderungen an eine Lernplattform. 335-340 - Sophie Jent, Monique Janneck:

Gamification für blinde und sehbehinderte Menschen. 341-344 - Nicola Marsden, Maren Haag, Julia Hermann

:
Genderaspekte in Personas. 345-350 - Michael Sailer, Hanna Schäfer

, Georg Groh:
Group Motivation for Social Games. 351-354 - Martin Schrepp, Andreas Hinderks

, Jörg Thomaschewski
:
Konstruktion einer Kurzversion des User Experience Questionnaire. 355-360 - Inken Leopold, Christian Reuter:

Kundenakzeptanz von Bluetooth-Beacons im Lebensmittelhandel. 361-364 - Laura Ackermann, Michael Domhardt:

Leihwand: Requirements and Conceptualization of a Loan & Sharing System. 365-368 - Simon Eisbach, Meinald T. Thielsch:

Nutzung von Präsentationssoftware - Ein Zehnjahresupdate. 369-374 - Torben Volkmann, Michael Sengpiel, Nicole Jochems:

Older Adults' Need for Feedback within the Historytelling Platform. 375-380 - Augusto Garcia-Agundez

, Ann-Kristin Folkerts, Robert Arthur Konrad, Polona Caserman, Stefan Göbel, Elke Kalbe
:
PDDanceCity: An Exergame for Patients with Idiopathic Parkinson's Disease and Cognitive Impairment. 381-386 - Irawan Nurhas

, Stefan Geisler
, Jan M. Pawlowski
:
Positive Personas: Integrating Well-being Determinants into Personas. 387-390 - Frauke Heinecke, Susanne Schmidt, Frank Steinicke:

Präattentive Wahrnehmung von Farbe bei der Gestaltrichtung Flat Design. 391-394 - Heiko Holz

, Benedikt Beuttler, Katharina Brandelik, Jochen Brandelik:
Prosodiya - ein Lernspiel zur Förderung des Sprachrhythmus bei Kindern mit LRS. 395-398 - Christopher Stockinger, Katharina Rönick, Christina König:

Sensible Mitarbeiterdaten als Herausforderung im Kontext "Industrie 4.0". 399-404 - Anna-Katharina Frison, Pamela Zotz, Andreas Riener

:
The Level of Harmony: A Validation Strategy for Brand & User Experience. 405-410 - Moritz Madelung, Johanna Marszalek, Sascha Reinhold, Michael Teistler:

Touch-basierte Navigation in 3D-Welten für unerfahrene Spieler. 411-414 - Christin Engel, David Gollasch

, Meinhardt Branig
, Gerhard Weber
:
Towards Accessible Charts for Blind and Partially Sighted People. 415-418 - Johannes Britsch:

Towards an Epistemological Classification of Usability Research. 419-424 - Tom Außenhofer, Daniel Diethei, Franz Ertle, Tobias Grundgeiger:

Typische vs. untypische Platzierung von Webobjekten mobiler Websiten. 425-428 - Maximilian Steinfurth, Tobias Bartz, Martin Christof Kindsmüller:

Vergleichende Usability einer EdL-App (nativ, hybrid und webbasiert). 429-432 - Martina Uhlig, Peter Klein:

Wirkanalyse von Cyber-Physical Devices in der Erinnerungspflege bei Menschen mit Demenz. 433-436 - Stefan Brandenburg:

Zum Zusammenhang von Körperneigung und Affekt. 437-440

manage site settings
To protect your privacy, all features that rely on external API calls from your browser are turned off by default. You need to opt-in for them to become active. All settings here will be stored as cookies with your web browser. For more information see our F.A.Q.


Google
Google Scholar
Semantic Scholar
Internet Archive Scholar
CiteSeerX
ORCID














